‘Eurovisie Songfestival 2020 moet een visitekaartje worden van Nederlandse creativiteit en media-innovatie’

NPO, AVROTROS en NOS organiseren Eurovisie Songfestival 2020

Met 492 punten heeft Duncan Laurence gisteravond in Tel Aviv het Eurovisie Songfestival 2019 gewonnen. Een historische prestatie waarmee “Arcade” zich, 44 jaar na de winst van Teach-In, mag scharen in de lijst met Songfestival-klassiekers.

Deze overwinning betekent dat Nederland het Eurovisie Songfestival weer mag gaan organiseren. Dit zal een samenwerking zijn tussen NPO, AVROTROS en NOS, die namens de hele publieke omroep – ieder vanuit zijn eigen rol – de organisatie zal oppakken. Het festival is één van de grootste internationale evenementen en biedt geweldige kansen om Nederland wereldwijd op de kaart te zetten. Daarnaast past het uitstekend bij de verbindende rol die de publieke omroep in de samenleving wil spelen, omdat het evenement een groot bereik heeft bij diverse doelgroepen van jong tot oud.

Het Eurovisie Songfestival 2020 moet een visitekaartje worden van Nederlandse creativiteit en media-innovatie. De komende weken zal er achter de schermen hard worden gewerkt om de plannen vorm te geven en een projectorganisatie neer te zetten.

Bron: NOS