Cinekid presenteert met trots de festivalcampagne van 2018, een splinternieuwe huisstijl en kraakverse website. Hiervoor heeft de organisatie het digitaal bureau Vruchtvlees: Digital, Strategy & Design uit Den Haag in de hand genomen.

Bekijk de teaser hier >>>

De mediajungle is het overkoepelende thema van de 32ste editie van het Cinekid Festival. Het dient als inspiratiebron voor het programma met een sterke link naar de actualiteit, want de mediajungle is een treffende metafoor voor de massale mediarijkdom, wildgroei en algehele kakofonie die de wereld in zijn fascinerende greep heeft. Een ongerepte, wilde medianatuur die ongrijpbaar, intrigerend, complex maar vaak ook heel feestelijk is. Het creëert een overdaad voor de zintuigen en een grote caleidoscopische chaos van beeldcultuur in alle soorten en maten.

De mediajungle is ook een terugkerend onderwerp in kindermedia. In tal van jeugdfilms, televisieprogramma’s en nieuwe mediaproducties spelen natuur en de dierenwereld sinds jaar en dag een belangrijke rol. Cinekid zal de aankomende festivaleditie extra aandacht schenken aan mediaflora en -fauna, met films en tv-producties waar het dier, de natuur en de gezondheid van onze planeet centraal staan.

WEBSITE
Digitaal bureau Vruchtvlees: Digital, Strategy & Design heeft naast de nieuwe huisstijl een frisse website voor Cinekid ontwikkeld. Op de site blijven bezoekers op de hoogte van het laatste nieuws, is er uitgebreide informatie te vinden voor leerkrachten en scholen en staan de beste apps en films voor kinderen op een rij. Rond de festivalperiode is er een helder programmaoverzicht beschikbaar, met uitgebreide filtermogelijkheden en tips van BN’ers en deskundigen. Daarnaast is een kaartje voor een voorstelling in een handomdraai besteld.

Bekijk de website hier >>>

NOTEER DE DATA
Cinekid Festival Amsterdam         20 – 26 oktober 2018
Cinekid Festival on Tour                13 – 28 oktober 2018
Cinekid for Professionals              23 – 26 oktober 2018

OVER CINEKID FESTIVAL
Cinekid is ‘s werelds grootste mediafestival voor de jeugd tussen de 3 en 14 jaar. Jaarlijks bezoeken
bijna 65.000 kinderen en hun begeleiders het festival op de Westergasfabriek in Amsterdam en 40 filmtheaters in Nederland. Cinekid biedt kinderen een breder en divers palet aan nationale en internationale, kwalitatief hoogstaande mediaproducties (films, tv-programma’s, games, apps, installaties) met een eigenzinnig karakter. Tegelijkertijd scherpt het festival –o.a. door middel van talks, workshops en masterclasses- de vaardigheden van het jonge publiek om onafhankelijk, kritisch en slim met media te leren omgaan.

Bron: Cinekid

Reageren

Let op: Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

*

 
Top Terug naar boven

Gereduceerd contributietarief NBF voor jongeren t/m 30 jaar

Jongeren tot en met 30 jaar lid kunnen lid worden van de NBF voor het gereduceerde tarief van €100,- per jaar (ipv €200,-). Grijp die kans, want je krijgt ook nog een mooie dvd-box van In Therapie, Penoza, Bert Haanstra of Nieuwe Buren als welkomstgeschenk als je je nu inschrijft!

▶ Lees verder

Verslag NBF Netwerkborrel 15 april: Highlights NAB 2019

Afgelopen maandag vond de maandelijkse NBF netwerkborrel in De Kring weer plaats. Deze week stond de ...

▶ Lees verder

 

Rijkscultuurfondsen reageren gezamenlijk op stelseladvies Raad voor Cultuur

In een brief aan minister Van Engelshoven wijzen de zes rijkscultuurfondsen op de mogelijk verstrekkende consequenties ...

▶ Lees verder

 

Blijf op de hoogte

NBF op Twitter | Flickr | LinkedIn | Facebook